5 Aralık 2011 Pazartesi

Benim Güzel Sorularım Var


Odamdayım. Huzur'u bi'türlü misafir edemeyen odamda. Mor perdelerim var benim. Sadece sabahları gün ışığıyla güzel gözüken. Akşamları renkler pek belli olmaz, bunu sen de bilirsin sevgili okur.. Soru'larım var bi'de. Kimsenin cevap vermediği, aldırış etmediği, pek ciddiye alınmayan ama zihnimi kurcalayan sorular. "Başka türlüsü" mümkün olsaydı eğer, sahiden düşünmezdim. Ağzımı bile açmazdım ben konuşmak için.


  • Penguenlerin yalan söylemediğini ispatlayabilir misiniz?
  • Kelini kapatmak için saçının bir tarafını uzatıp kafasına dolayan bir adamı rüzgârda görmek mi, yoksa Guareschi mi daha komiktir?
  • Daha önce hiç intihar ettiniz mi?
  • Korkunç İvan, Deli Petro ve Floris'in doğduklarında ağızlarında bir değil de otuziki diş olsaydı Rusya'nın başına daha kötü şeyler gelebilir miydi?
  • Aşk var mı?
  • Sabaha karşı olmak var da, sabaha çok karşı olmak neden yok? 
  • Yerçekimi Kanunu'nun 146.maddesi gereğince , serbest düşen bir elma -hele kayda değer bir yükseklikten bırakılmışsa- bir insan kafasını tercih ederse kaç yıl, kaç ay, kaç gün cezaya çarptırılır?
  • Bu kafa bir politikacı kafasıysa elmanın cezası ödüle çevrilir mi?
  • Gogol'le De Gaulle'nin zengin kafiye oluşturduğunu keşfeden bir şair var mıdır?
  • Deli Petro mu daha gaddardır, yoksa Gaddar Petro mu daha deli?
  • Ya Pandora kutusu ile değil de kukusu ile meşhur olsaydı? 
  • "Nasılsın?" sorusuna samimi bir cevap beklemek aptalca mıdır, insanca mı?
  • Unutmak mümkün mü? 
  • Freud'un özyaşam öyküsü mü daha dikkat çekicidir, Hitler'in ki mi?
  • Kız Kulesi hiç seviş midir?
  • Cehennemde yanık kremi satarsak, ölü olsak bile zengin olabilir miyiz?
  • Varolmanın hafifliği sahiden dayanılmaz mıdır? Dayanılmaz bir acı var mıdır?
  • Neruda'nın "en hüzünlü şiirini" yazdığı gece takvimler kaçı gösteriyordu?
  • Beni şimdi herkes kendime bıraksa, ne olur?

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails