4 Ağustos 2010 Çarşamba

kendi kendinin kahramanı: jeanette winterson

yazar, düşünür, çizer, feminist, komik, asi, kızgın, aşık. bir kadın bunların tümü olabilir mi? evet olur. adı da jeanette winterson olur. dünyaya karşı sımsıkı ayakta durur. heyt bee!

- vişnenin cinsiyeti'nden-

"herkes bilir ki dünya kandan ve taştan olumuş, başı sonu belli bir yerdir ve dümdüzdür."

"gövdem günahkar değilse bile, kafam günahkar. aşkın sesini tanıyorum, çünkü duvarın öte yanından duydum."

"bir kere aşık oldum, aşk dedikleri şey bizi doğruca cennetin kapılarına götüren, aynı anda o kapıların sonsuza dek kapalı olduğunu gösteren zulümmüş meğer."

"hiçbir tutar yanı olmayan bu hayaller nerden gelip yerleşir insanın kafasına?"

"bir vakitler uçmayı bilmiş olan düşmüş yaratıklar olduğumuza inanır o. der ki, içimizde bir ateş yanmaktadır ve bu ateş bizi her an eritebilir. yoksa, birdenbire ortadan kaybolan onca insan nasıl açıklanabilir?"

"üstüne bir insan ayağı değdi diye ayın büyüsünün yok olduğunu söyleyenler var."

"insanlar her şeye inanır.
galiba doğru olandan başka her şeye."

-tek meyve portakal değildir'den-

"kelimelere güvenebilirsin, anlayana kadar onlara bakabilirsin, insanlar gibi bir cümlenin ortalık yerinde değişmezler, onun için de bir yalanı fark etmek daha kolay olur."

"mahşer günü değildi, sadece başka bir sabahtı.

"hainliğin farklı türleri vardır, ama ihanet nerede karşınıza çıkarsa çıksın, ihanettir."

"... vahşi olan ve beni ölüme kadar sevecek ve aşkın ölüm kadar güçlü olduğuna inanacak ve ebediyen benim tarafımda bulunacak birini istiyorum. beni mahvedecek ve benim tarafımdan mahvedilecek birini istiyorum. sevgi ve muhabbetin birçok biçimi var, bazı insanlar birbirlerinin adını bilmeden bütün hayatlarını birlikte geçirebilirler. ad vermek zor ve zaman alan bir süreçtir; özlerle ilgilidir, güç demektir. ama vahşi gecelerde sizi eve kim çağırabilir?sadece adınızı bilen kişi.

romantik aşk cep kitabı biçiminde sulandırıldı ve binlerce ve milyonlarca sattı. bir yerlerde hala özgün halinde, taş tabletlere yazılı. denizlerigeçerdim ve güneş çarpmasına tahammül ederdim, sahip olduğum her şeyi verirdim ama bir erkek için değil, çünkü onlar mahveden olmak istiyor, asla mahvedilen değil. bu yüzden de romantik aşka uygun değiller. istisnalar var ve umarım mutludurlar."

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails