16 Ekim 2010 Cumartesi

Göğün dibi delinse, Atlas'ı görür müyüz?

Mitolojiyle aram hiçbi zaman iyi olmadı. Kimi zaman üşengeçlikten gidemedim üzerine, kimi zaman o istemedi oturup benimle iki laf etmeyi. uzaktan uzağa hep sevdim kendisini, o ayrı bir mevzu. Eskiden Herkül'ün, Zeyna'nın dizileri vardı. Oturup başından sonuna kadar izleyebildiğimi hatırlamam. Sevmiyordum onları. Henüz Atlas'la tanışmamıştım, ama emindim aradığımın o olduğuna. Gördüğümde tanıdım. istedim ki sen de tanı.

Olympos'a saldırdığı için Zeus tarafından gökkubbeyi taşımakla cezalandırılan, insanlardan güçlü ama tanrılardan güçsüz bir orta sınıf, bir kahraman. Cesaretini abisinden almış. Abisi Prometheus, hani ateşi tanrılardan çalıp insanlığa hediye eden, bu yüzden korkunç bir azaba mahkum edilen, ölümsüz olduğu için cezası sonsuzluk kadar uzun süren.

Atlas'la ilgili rivayet odur ki;

Atlas'ın Zeus'a savaş açarak, Tanrılar Kenti Olympos'a saldırmasının ardından, Zeus gazabını gösterdi;
- Atlas sonsuza kadar Dünya'yı sırtında taşımalı!

Aylarca, yıllarca, asırlarca dünyayı sırtında taşıdı Atlas. Ve bir gün yoruldu koca dünyayı sırtında taşımaktan. Herkül kendisinden yardım isteyince, korkunç bir plan yaptı.

Herkül bir bahçede bir ejderhanın koruduğu üç altın elmayı ele geçirmek istiyordu. Atlas, Herkül'e kendisi dönünceye kadar Dünya'yı sırtında taşırsa elmaları ona getireceğini söyledi. Atlas elmaları aldı ve geldi. Herkül'e: -Sen taşımaya devam et! dedi. Bunun üzerine Herkül taşımayı kabul etti ama sırtına bir omuzluk yerleştirene kadar birkaç dakika Atlas'ın tutmasını istedi. Atlas Dünya'yı alır almaz Herkül kaçtı ve Atlas kandırıldığını anladı. Bazı hikâyelerde gök gürültüsünün Atlas'ın Herkül'e haykırışı olduğu anlatılır.

Ya sahiden böyleyse, ya sahiden gök gürültüleri yağmurun değil de, Atlas'ın kandırıldığını anladığı an, üzerine yıkılan koca dünyanın habercisiyse.. Düşün bakalım insan, kandırılmış bir Tanrı'dan daha hüzünlü başka bir şey var mıdır acaba bu dünyada?!

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails